Balett Stretching

Balett stretching órák a Miami Balett Budapest Balettiskolában

Lukács Annamáriát a balettiskola tanárát kérdeztük a balett stretching órákról

2018. október 29. - MiamiBalett

 

Milyen az óra felépítése?

A balett stretching óra bemelegítéssel kezdődik, amely a balett alapjaira épül.

A jó alapos bemelegítés után belevágunk az erősítésbe. Hiszek abban, hogy a sérülések elkerülése végett, illetve a komplex óra érdekében szükség van arra, hogy a testet erősítsük is. Azokat a területeket erősítjük, amelyekre balett órán is szükség van és az alakformáláshoz is hasznosak, mint például a comb, fenék, vádli, has, vázizomzat.

Ezután az óra második fele nyújtással folytatódik.

lukacs_annamaria_balett_stretching.jpg

Mire helyezed a hangsúlyt?

Fontos az órámon a folyamatosság és az önmagunkra odafigyelés.

Olyan gyakorlatokat fejlesztettem ki, amelyek mind a kezdőknek, mind a haladóknak kihívást jelentenek, rendszeresen említem a gyakorlatok során a könnyítés és a nehezítés formáit. Folyamatosak az ismétlések a gyakorlatokban, így van lehetőség a javításra.

A balett stretching gyakorlatok közben folyamatos a javításom, akár verbálisan, akár egyénileg javítom a növendékeimet.

Mikor lesz belőle spárga?

Ezt a kérdést nagyon sokszor megkapom, illetve inkább úgy hangzik, hogy „Lesz valaha spárgám?”.Erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolnom, mert mindannyian más előképzettséggel, más-más anatómiával rendelkezünk, így nehéz előre jósolni bármit is.

Hiszek abban, hogy a folyamatos, kitartó, odafigyelő, türelmes munkának meglesz a gyümölcse. Van, akinek rövidebb idő alatt és van, akinek hosszabb idő alatt lesz meg a spárgája, de mindig a sérülés mentesség a legfontosabb.

balett_stretching_miami_balett_budapest.jpg

Miért biztonságos az órád?

Ez egy speciális módszer, amit a saját testemen tesztelek és ellenőrzök. Minden balett stretching órámon segítséget és főként kikapcsolódást nyújtok egy olyan légkör megteremtésével, ami vidámmá és magabiztossá teszi a növendékeimet.

Milyen öltözéket javasolsz?

Nem kell nagy dolgokra gondolni, tökéletesen megfelel a leging vagy melegítőnadrág, illetve trikó, atléta.
Ami viszont fontos, hogy a nyújtásközben, ami nagyjából 30 perc az órából, melegen tartsuk az izmainkat.

Természetesen meleg van a teremben, de egészen más, hogyha forróságban tartjuk a testünket. Hiszen ilyenkor általában lassú, kitartott mozdulatok segítségével nyújtjuk a testünk és mire a másik oldalhoz érnénk kihűlne az adott oldal, nem csak kellemetlen úgy nyújtani, hanem az eredmény is eltérő lehet.

Így én a balett stretching órához javaslok még pulóver, lábszárvédőt, derékmelegítőt, plusz nadrágot esetleg, a saját igényeinket figyelembe véve.

balett_stretching_miami_balett_budapest_1.jpg

Heti hányszor?

Minimum kétszer szoktam ajánlani, kezdőknél fontos a folyamatos hozzászoktatás. Nyilvánvalóan minél többször végzi az ember hetente annál fittebbnek és annál komfortosabban érzi magát a bőrében.

Izomláz lesz?

Nem az a célunk, hogy másnap lábra se tudjon állni az ember, így folyamatos a lenyújtás a balett stretching órákon. De a fejlődés elmaradhatatlan része az izomláz, így természetesen van, még akár olyan helyeken is előfordul, amiről nem is tudta az ember, hogy ott is van izom.

Hol zajlik, milyen matracon?

Biztosítunk a balett stretching órákon jóga matracokat, ezeknek van egy kis tapadása, illetve sokkal kényelmesebbek az esetleg ülő vagy fekvő pozíciók.

Fontosnak tartjuk a tisztaságot és higiéniát, ebből kifolyólag van egy kis matrac „rutinunk”.

Minden növendéket megkérünk, hogy hozzon magával törölközőt, illetve az órák után lefertőtleníti mindenki a saját matracát és szépen összetekerve helyezi vissza a helyére, hogy más is úgy találja, ahogy ő maga is szeretné.

Balett stretching felnőtt korban?

Vajon miért tudják olyan magasra emelni a lábukat a balerinák?

 

balett_stretching_5.jpg

 

„Könnyű nekik gyermekkorban kezdik” - mondhatná bárki teljesen jogosan.

Azonban itt nem is az extrém, negatív spárgáról beszélünk, felnőtt korban ez nem is cél.

 

balett_stretching_1.jpg

 

Apró célokból kell kiindulni:

- Egyenesebben jársz

- Nem kell leülnöd, hogy bekösd a cipődet

- Nem fészkelődsz a moziban fél óra múlva, hogy beállt a derekad

- A számítógép előtt ülve nem áll be a nyakad

ezek apró kis sikerélmények, ahonnan elindulhatsz a célod felé.

 

balett_stretching_6.jpg

 

A balerináknak elég sokáig, és elég intenzív módon kell használniuk a testüket. Ez is bizonyítja a balett stretching, anatómiai szempontból alátámasztott helyességét és hatékonyságát.

Felnőtt korban már senki nem készül balerinának, de az ő balett stretching képzésük és testkultúra kialakításuk módszertanát felhasználva egy olyan hatékony órán próbálhatod ki magad, amivel csodákat érhetsz el.

 

balett_stretching_3.jpg

 

Fontos!

Semmit nem szabad elkapkodni, és a gyors eredményeket várni. Testedet fokozatosan kell hozzászoktatni a mozgáshoz. Ha nem így teszel, másnap lehet, hogy daruval kell, hogy kiemeljenek az ágyból úgy ki lesz merülve a tested.

Ha vállalod a fokozatosságot, és türelmes vagy, akkor feltétlen várunk az órákon.

Meglátod meg lesz az eredménye a fáradozásodnak a balett stretching órán. Teljesen kicserélődsz, egyenes háttal fogsz járni, gond nélkül le tudsz hajolni a cipődhöz, és vidáman vezethetsz akár több órán keresztül, semmid nem fog fájni.

balett_stretching_4.jpg